Recensie: Wild - Mel Wallis de Vries

Auteur: Mel Wallis de Vries
Aantal pagina's: 248
Uitgeverij: De Fontein

Korte inhoud:
Eindexamenreis naar Spanje. Het lijkt een droom die uitkomt voor een groep van zeven jongeren. Samen besluiten ze om een nachtje te gaan kamperen in een onherbergzaam natuurgebied. Al snel verandert de droom in een nachtmerrie. Om te overleven, zijn ze op elkaar aangewezen. Naarmate de dagen verstrijken, maken frustratie en angst zich meester van de groep.
Bron: site Mel Wallis de Vries

Ik heb niets slechts te zeggen over dit boek. En dat gebeurt niet vaak dat ik volledig overdondert ben door een verhaal. Ik heb al veel boeken van Mel Wallis de Vries gelezen en ik weet dat ik haar schrijfstijl geweldig vind. En dat ik haar boeken meestal wel goed vind. Dit boek overtrof al mijn verwachtingen.

Een ding dat ik leuk vind aan de boeken van Mel, namelijk de vormgeving. Dit boek had groene letters in het boek en op de cover. Maar datzelfde groen werd ook nog eens gebruikt aan de randen van de pagina's. Dit gebeurt wel vaker bij haar boeken en dat vind ik juist leuk. Zo heeft alles toch een bepaalde samenhang.

Ik ben altijd al een grote fan geweest van verschillende perspectieven, maar ze moeten wel goed uitgevoerd worden. Bij dit boek kan ik hier niet over klagen. Je kreeg een duidelijk beeld van de karaktereigenschappen van de verschillende personages. Je lijkt het verhaal helemaal mee te volgen. Je gaat volledig in de personages op en begint hetzelfde te denken en te voelen alsof je daar zelf bij was. Je kon jezelf goed verplaatsen in de verschillende karakters, doordat het goed is uitgewerkt.

Mel gebruikt vaak verschillende manieren om dingen op te schrijven. In dit boek is er sprake van verschillende stukken tekst in het groen, meerdere perspectieven. Maar wat ook een leuke afwisseling was, zijn de verschillende krantenartikels die doorheen het boek verspreid zijn. Je krijgt zo het gevoel dat je op dat moment het verhaal vanuit een buitenstaander leest. Je krijgt heel veel informatie die wel nuttig kan zijn om alles goed mee te volgen, maar toch blijft het mysterieus.

Als laatste komt er op het einde van het boek een heel grote plottwist. Ik had dit helemaal niet zien aankomen. Ik was zelfs overtuigd dat ik wist wie de dader was, ik dacht dat ik het helemaal had uitgedokterd en alles begreep. Niets is minder waar, ik zat met mijn gedachten en mijn gevoelens helemaal verkeerd. Ik vind het geweldig als een thriller je aan het denken kunnen zetten, en je dan ook helemaal op het verkeerde spoor kan zetten.

Dit boek vind ik echt een aanrader. En natuurlijk heb ik dit 5/5 gegeven.

Heb jij al eens een boek van Mel Wallis de Vries gelezen? En wat vond je ervan?

Naar Buiten - Inrichten